PauwerNewz #19 2019

PauwerNewz #19 2019

8 mei 2019

Hoe ging het in… Kollumerzwaag?
Uitslagen Kollumerzwaag
Hoe ging het in… Steenbergen?
Uitslagen Steenbergen
Startlijst Delft
Startlijst Havelte
Medewerkersavond De Knipe yn tou

Hoe ging het in…Kollumerzwaag?

Sandra Haitsma; recreatief, 8 km

Al een paar jaar ga ik met Johan mee naar Kollumerzwaag op Konings dag. Johan doet zijn run en ik fiets mee, voor zover dat lukt. Nu dit jaar zelf op gegeven met een aantal van de pauwervrouwen. Jannechien en Caroline samen en Angela en ik ook en setje. Varen en Gerrit deden ook samen de run.

Het is dan wel een start waarbij je met elkaar in het start vak staat, maar tijdens een run is het handig wanneer je een koppel bent. Om met z’n vieren te lopen is soms lastig wanneer je op 1 iemand moet wachten. Mooi bedacht vonden we.

Maar een paar dagen voor de run werd wel duidelijk dat we best met elkaar konden lopen. Wat blessures her en der dus op 1 iemand wachten hoefde niet, we waren mooi even ‘sterk’! Ook Varen en Gerrit hadden hetzelfde tempo dus met z’n zessen was het fijn lopen!

Fijn te weten maar oei.. waar komen dan toch die zenuwen vandaan? Wetend dat het geen wedstrijd is, tijd maakt niet uit, we gaan genieten.. het zal een stukje mindset zijn waar ik nog eens wat aan zou kunnen doen:))
Eenmaal lopend gaat het goed en hoe dichter bij de finish steeds beter!! De ladies kennen me ook daarin al een beetje..

Het was een frisse dag, maar het bleef droog! Genoeg gedronken, krentenbol op en super weer om 8.5 km door weilanden en later door het dorp te lopen. Veel hardlopen en een enkele hindernis. Soms klauteren over bakken, swingovers, lianen in een loods, over een net die
over een sloot gespannen was en bij de kraan hindernis over een vijver apenhangend, lianen en weer apenhangend naar de overkant.

In het dorp een postmans walk, wat swingovers met erg gezellige jury leden en bij het eind mochten wij een opblaashindernis trotseren. De wedstrijdlopers hadden daar nog een combi hindernis.

Omdat we met elkaar trainen weten we van elkaar wel waar iemand moeite mee heeft of juist niet. Zo vind ik de touw swingovers nog steeds killing maar vind ik de apenhang en lianen prima om te doen. Omdat het een run is voor je zelf, geen tijdsdruk etc, ervaar ik zelf ook wat minder druk om een hindernis echt goed te volbrengen.

Met elkaar hebben we, voor mij daardoor, heerlijk gelopen en genoten van de omgeving.

Dit keer geen nazit want we wilden nog naar het cafe in De Knipe voor de Konings borrel! Prachtige afsluiting van een sportieve dag!

Uitslagen Kollumerzwaag

De uitslagen van de 8 km recreatieve run zijn helaas niet gepubliceerd. Toch willen we alle deelnemers feliciteren met hun overwinning!

Positie

Wedstrijd, 8 km

Johan Haitsma

01:00:54page2image15996160

Hoe ging het in…Steenbergen?

Arjen Bosma; KSR wedstrijd, 8 km

Ik ben niet vaker in Steenbergen geweest. Wat ook tijdens de run bij een draaiende triangel bleek. Hier viel ik er uit waarop de jury mij lachend toesprak dat mensen die er vaker komen weten dat deze los zit, Brabantse humor…

Normaal kleed ik mij om en loop ik naar de start. Maar dit keer heb ik een wat intensievere warming up gedaan (was al bijna moe bij de start). Maar de run ging erg lekker dus misschien moet ik hier maar mijn ritueel van maken.

In de hindernissen heb ik mij vooraf niet verdiept maar ik had niet verwacht dat ik zo goed zou lopen simpel gezegd daarvoor heb ik de laatste tijd te weinig getraind.

Bij de laatste hindernis voor de finish sloeg de verzuring toe. Dit waren lianen triangels en weer gevolgd door lianen. Ik had nog net genoeg kracht om de laatste liaan vast te houden. Hierna moest de finish nog komen, maar met wat extra energie (finish muffin van mijn vriendin) kwam ik hier toch nog goed door heen.

Het leukste was het boogschieten, niet mijn sterkste punt maar hier schoot ik maar een enkele centimeters naast de roos.
Hierop ben ik veel te blij doorgelopen zelfs bij de eerst volgende swingover kreeg ik de opmerking dat ze zagen dat ik er zin in had. Grappig hoe zoiets kleins je energie kan geven voor de rest van de run.

Ik begroet bijna elke hindernis jury of verkeersregelaar en ondanks het weer hadden ze allemaal een goed humeur. Hindernis jury’s die niet gelijk een reactie terug hebben op een goedemorgen omdat ze zeer gedreven
proberen uit te leggen wat er in de
hindernis moet gebeuren maakt dit nog leuker. Maar ook de lopers waren erg rustig en vriendelijk. Deze sfeer maakte de run voor mij erg leuk om te lopen.

Moe was ik zeker, ook door het vroeg uit bed moeten om dat hele stuk te rijden. Volgend jaar maar een camping of B&B in de buurt zoeken. Door net genoeg kracht te hebben om over de finish te komen ook zeker voldaan. En met een resultaat van 1uur 38 min ook zeker tevreden.

Uitslagen Steenbergen

Mareen Hennen
Aletta Roode

Startlijst Havelte 12-05-2019

Dit jaar weer een record verbroken. Ruim 115 Pauwen staan aan de start van de run in Havelte. Iedereen veel succes en plezier met deze mooie run!

KlasseNaam

Annemiek & Thys van Zwieten
Angela Leemeijer & Finn Faber
Sandra Haitsma & Tess Faber

Er is dit jaar ook weer een jeugdgroep (vanaf 10 jaar) die onder begeleiding van enkele trainers deze run loopt.
Hieraan doen onderstaande Pauwen mee:

Jeugd, 4.5 km

page6image16159216

Tess Land
Nynke Dikkerboom
Kyra Verhallen
Jente Schadron
Marit Ypma
Martijn de Jong
Marisa Brouwer
Jelke Heida
Harm Smits
Jorrit ten Hoeve
Hedzer Sytse Brouwer
Rolinda Steenstra
Lieke van Linde

page6image18153024

Medewerkersavond vrijwilligers ‘De Knipe yn Tou’

Ben jij vrijwilliger deze editie? Zorg dan dat je aanwezig bent op de Medewerkersavond vanzaterdag 18 mei aanstaande om 19:30u. Deze bijeenkomst zal plaatsvinden in Noppes, de kantine van korfbalvereniging Kinea.

Zorg dat je erbij bent!