PauwerNewz. #44 2019

Sinterklaas Actie clubkleding

Hoe ging het in….Neede?

Folkert Faber; MSR-wedstrijd, 13 km

Waarom wilde je deze run lopen?
Ik heb deze run net als in Leeuwarden gelopen om wedstrijdritme op te doen zodat ik straks weer verder kan op de lange afstand. Na een jaar geen wedstrijd gelopen te hebben leek me dit wijsheid.

Ik probeer in de laatste periode het parcours helder te krijgen en als het even kan bepaalde dingen mee te nemen in de trainingen. Daarbij in de laatste week rustig aan doen en extra drinken (water😉).

Ja, ik ken deze run aardig en in grote lijnen hetzelfde. Toch viel de Needse berg tegen met de nodige kuilen. De lange apenhang en lianen boven de vijver blijft ook altijd een dingetje.

Ik heb me op de Needse berg verlopen, dat koste de nodige energie. En lopen is op dit moment niet mijn sterkste onderdeel.

Geen echte uitschieter, maar de gecreëerde combi’s vond ik het leukst! Daarbij waren alle elementen aanwezig in deze run zoals het hoort. Op het zwemmen in de vijver na, brrrrr.

Vorig jaar liep ik op de LSR gemiddeld sneller dan de MSR van dit jaar. Dat viel even tegen. Maar gezien het blessureleed en het feit dat ik op het lopen nog veel winst kan behalen, maakt dat ik tevreden ben.

Wat heb je van deze run geleerd voor een volgende run?
Zoals bij mij al heel lang bekend, meer lopen…

Uitslagen Neede 20-10-2019

MSR, wedstrijd