thuis

Startlijst Groningen 17-11-19
Baanonderhoud

Ultra Survivalrun op 10/11/12 juli 2020

Hardlopend, fietsend, zwemmend, varend en klauterend van Leeuwarden naar het Achterhoekse dorp Beltrum, dat was de Ultra Survival Run 2016. De survivalteams van 5 mannen en 2 vrouwen legden gedurende 3 dagen in ruim 300 km maar liefst 10 etappes af door de provincies Friesland, Drenthe, Overijssel en Gelderland. Elke etappe bestond uit verschillende obstakels met netten, touwen en balken, met of zonder gebruik van de natuurlijke omgeving. Het heilige doel is, zoals ieder jaar, de finish te halen op het evenemententerrein aan de Grolseweg in Beltrum.

Na een eerste inventarisatie hebben in navolging op de editie van 2016 op dit moment 48 trainingsgroepen aangegeven mee te willen doen met de USR 2020, welke zal plaatsvinden op 10/11/12 juli 2020. Ook Pauwenburg heeft als vereniging te kennen gegeven te willen deelnemen aan dit unieke spektakel.

———

WIE WIL DIT SPEKTAKEL OOK BELEVEN??

Er zijn al een aantal Pauwen die te kennen hebben gegeven deze uitdaging te willen aangaan als deelnemer. Ook hebben zich al 2 begeleiders gemeld. Om het team compleet te maken zijn we nog op zoek naar minimaal 1 deelnemer & 1 begeleider (voor materialenvervoer, banden plakken, tenten opzetten, eten koken, pleisters plakken, kramp verhelpen etc.)

Verder informatie ten aanzien van de USR2020 staat hieronder vermeld. Wil je dit unieke evenement ook meemaken of zelfs deze megastrijd aangaan, meld je dan aan door een mail te sturen aan: m.hennen@upcmail.nl

———

Team samenstelling:

Ø 7 atleten; minimaal 2 vrouwen. Allen 18 jaar of ouder op moment van de USR 2020.

Ø Elk teamlid heeft lidmaatschap van de Survivalrun Bond Nederland.

Ø Elk team heeft maximaal 3 man ondersteuning die toegang hebben tot door de organisatie aangewezen locaties tijdens en rondom het evenement.

Logistiek:
Ø Een team heeft beschikking over maximaal 2 vervoersmiddelen in de vorm van een autobusje of iets dergelijks voor het vervoer van de atleten, groepsmaterialen, slaapplekken, et cetera.

Ø Te zijner tijd zullen de teams opgave moeten doen welke voertuigen ze gaan gebruiken. Dit in verband met het overzicht voor de benodigde parkeerfaciliteiten etc.

Ø Ieder team beschikt over minimaal 4 mountainbikes.

Ø Ieder team beschikt over eigen bijlen om hout te hakken.

Ø De organisatie regelt de overnachtingslocatie, de bijzonderheden hiervoor zijn nu nog niet helemaal duidelijk.

Ø Kaartmateriaal zal worden verstrekt door de organisatie.

Voeding:
Ø Teams dienen zelf te voorzien in voeding tijdens het evenement.

Ø Tijdens de etappes zijn teams op zichzelf aangewezen.

Kleding:
Ø Door de organisatie zal er worden voorzien in wedstrijdshirts, op dit shirt zullen teamnummer, deelnemersnummer en sponsoring van de organisatie komen te staan.

Ø Per teamlid zullen er 3 shirts worden verstrekt.

Ø De 3 ondersteunende teamleden zullen ook worden voorzien van herkenbare shirts.

Sponsoring:
Ø Teams kunnen sponsoren werven en mogen de looptights vrij voorzien van sponsoring.

Inschrijving:
Ø De inschrijving zal via e- mail bekend worden gemaakt aan de teams.

Ø Inschrijving zal gebeuren via het UVP van de Survivalrun Bond Nederland.

Verzekering:
Ø Alle atleten zijn tijdens de ultra survivalrun op dezelfde manier verzekerd als tijdens een reguliere survivalrun.

Media en PR:
Ø Op dit moment zij wij nog niet bezig met de benadering van de media ter verslaglegging van het evenement.

Inschrijfkosten:
Ø Per team zijn de inschrijfkosten 1100 euro. Per teamlid betaal je omgerekend 52 euro per dag. Deze kosten gaan op aan materialen, vergunningen, overnachtingen, prijzen, facilitaire voorzieningen, aandenken, etc.

Ø Op het moment dat de teams zich gaan inschrijven via het UVP dient er een aanbetaling te worden gedaan van 500 euro. De overige 600 euro dient later, op een nog aan te geven moment voldaan te worden.

Etappes en zwaarte:
Ø Vrijdag 10 juli 3 etappes, zaterdag 11 juli 4 etappes en zondag 12 juli 3 etappes

Ø De etappes duren 2 tot maximaal 3 uur en zijn een mix van survivalrun aangevuld met manieren van verplaatsing die we kennen vanuit het Adventure racing, zoals hardlopen, mountainbiken, kanoën, steppen, zwemmen, of variaties hierop.

Ø De zwaarte van een etappe zal verschillen, het zal allemaal tussen KSR en MSR inzitten. De organisatie heeft niet als doel om er een afvalrace van te maken, maar een sportief, uitdagend en grensverleggend Survivalevenement.

Ø Elke etappe wordt afgelegd door 4 van de 7 atleten, waarbij elke etappe minimaal één vrouw deelneemt.

Ø Nieuw deze editie zal zijn de tactische inzet van de vrouwen: Wij hebben van de vorige editie geleerd dat de belasting voor vrouwen hoog is. Om hierin de teams wat tegemoet te komen en er een tactisch element in te voegen mag iedere vrouw 1 etappe overslaan tot een maximum van 2 vrouwen. De exacte voorwaarden volgen.

Aanpassing trainingstijd zondags

De (harde kern van de) zondagochtendgroep heeft in overleg met de trainer besloten om de trainingstijd weer aan te passen en terug te draaien naar 9:00 uur. Dit tijdstip heeft na een proefperiode toch de voorkeur gekregen. Dit zal vanaf aankomende zondag worden doorgevoerd.

Startlijst Groningen 17-11-2019

Marissa Brouwer
Marit Ypma

Baanonderhoud

Op 15 & 16 november wordt de baan weer aangepakt. Op vrijdagavond wordt het te vervangen gedeelte dan afgebroken.

no comments