PauwerNewz #44

Hoe verliep de week….?

Rondje nieuw bestuurslid

Hoe verliep de week….?

De eerste periode van seniorentrainingen ‘nieuwe stijl’ ligt achter ons. Gedurende deze periode zijn de seniorentrainingen zo vormgegeven dat iedereen een of meerdere trainingsmomenten per week kan ‘reserveren’ d.m.v. de datumprikker die wekelijks wordt vrijgegeven. Doordat alle trainingsmomenten voor de senioren voor alle niveaus vrijgegeven worden, ontstaat er bijna op elke trainingsavond een mooie samenstelling van leden die elkaar wellicht anders nooit waren tegengekomen. Ook zijn er aanpassingen geweest zodat jeugd & de senioren zo min mogelijk mengen.

Helaas hebben niet alleen positief nieuws te melden, we hebben nl. in deze periode te maken gehad met vandalisme. Na de training van afgelopen woensdagavond zijn er vernielingen geweest aan de linten die door en langs de baan gespannen zijn om vakken in het parcours te creëren. Meerdere linten waren moedwillig kapotgetrokken.

Omdat onze Burcht volgens de richtlijnen niet open mag, is er een grote bak neergezet waar kleding in opgeborgen kan worden als het regent. Ook deze is doelwit geweest van de vandalen en onklaar
gemaakt.

Het is erg jammer dat alle inspanningen van iedereen om in deze tijd toch te kunnen blijven doortrainen op deze wijze een vervelende bijsmaak krijgen. Het is bekend dat er op meerdere plekken van ons sportcomplex zaken plaatsvinden die er niet thuishoren. Hopelijk heeft deze wending geen blijvend karakter en kunnen we blijven doorsporten.

page1image64089264

Rondje nieuw bestuurslid

Wie ben ik? Ik ben Lenneke van der Heide en woon in één van de oudste huisjes in het centrum van Heerenveen met een eigen survivalbaan in de tuin (www.survivalrunbanen.nl) . In het dagelijks leven ben ik leerkracht groep 5/6 op basisschool it Bûtenplak in Hoornsterzwaag. Een heel mooie dorpsschool. In 2005 ben ik besmet geraakt met het survivalvirus en loop nu al jaren mee in het MSR circuit. Ik ben onderdeel van: team van Survivalmaterialen.nl. Ook doe ik aan crossfit en mag ik graag atb-en. In de zomer mag ik klimmen in de bergen. Bergen zijn magisch! Verder lees ik graag en speel muziek.

Wat brengt mij naar de Knipe? In 2005 ben ik met survivaltraining begonnen in de achtertuin van de ouders van Ydo. Daar is de basis gelegd voor mijn survivalplezier. Daarna trainden we in Bontebok om uiteindelijk in de Knipe terecht te komen. Eerst nog op het terrein van it Wolwêzen en tot slot op de plaats waar het nu staat. Ik heb toen in het oprichtingsbestuur gezeten. Ook was ik begaan met de jeugd en trainers in de TC. Daarna heb ik gekozen om naar Leeuwarden te gaan. Daar heb ik een aantal jaren getraind en sinds januari ben ik weer terug gekomen op het oude nest. Daar heb ik mijn plekje heel snel weer gevonden. Ik train daar nu met veel plezier op de woensdagavond en zondagochtend met mijn trainingsmaatjes.

Waarom in het bestuur? Er werd een oproep gedaan voor nieuwe bestuursleden. Het bleek dat er vele herhaalde oproepen waren geweest. Ik raakte met Mareen en Henk aan de praat op de training en zo ontstond er een idee. Ik vind dat je als lid van een vereniging je in moet zetten voor vrijwilligerswerk. Een vereniging ben je samen. Op dat moment had ik nog geen bijdrage geleverd. Dit leek mij nu de uitgelezen kans om mij aan te melden voor het bestuur. Ik zal daarbij de rol van secretaris vervullen.

Tot slot Survivalverenging Pauwenburg is een prachte club van jong en oud, van recreatief tot wedstrijdsporters. Het is niet alleen het trainen voor de survival, het is ook een plaats om gezellig
samen te komen. Zo zitten we zondagochtend regelmatig aan de picknicktafels te genieten van koffie/thee en gebak als er iemand jarig is. Helaas door corona zal dit even niet gaan. Ondanks dat is het erg fijn dat we, met richtlijnen, nog wel lekker kunnen trainen. Samen moeten we het doen!

Met vriendelijk survivalgroet, Lenneke