PauwerNewz #16

Pauwenburg 2021 Challenge
Meivakantie

Trainersochtend

(Door Henk Stavorinus, bestuurslid TC)        Al meer dan een jaar houdt corona ons in haar greep. Trainingen zijn aangepast en we zijn inmiddels gewend om te trainen in (heel) kleine groepen. Te klein, naar ons idee. Het sporten in de buitenlucht kon in ieder geval doorgaan met maximaal twee personen en later vier personen. We mochten ook niet klagen, want we konden tenminste sporten.

Ondanks dat survival een individuele sport is, houden we van het trainen in grotere groepen. Elkaar helpen, elkaar uitdagen, met elkaar lachen en met elkaar over grenzen gaan. Nu is alles zo anders. Niet alleen voor de sporters, maar ook zeker voor de trainers. De mensen die iedere week weer voor de leden klaarstaan om een leuke en uitdagende training neer te zetten. Dit is echter een enorme klus wanneer iedereen in een ander vak traint en alle niveaus door elkaar lopen. Hierdoor neemt de motivatie van de trainers af, terwijl dit de mensen zijn op wie de club al jarenlang kan bouwen. Gelukkig zien we weer een stipje aan de horizon en we hopen dan ook dat de versoepelingen, die de overheid heeft aangekondigd, ons ook meer vrijheden gaat opleveren.

Als voorschot daarop en om de neuzen voor het komende seizoen weer dezelfde kant op te krijgen, hebben we op zaterdag 10 april een trainersochtend georganiseerd. De ochtend stond in het teken van ‘de toekomst.’

De toekomst van de trainers (hun rol) en de trainingen stonden centraal. Onder de bezielende leiding van Lenneke hebben de trainers gesproken over hun visie op de trainingen en hun rol als trainer. Zo is onder andere gesproken over een duidelijke, maar ook striktere indeling op basis van niveau. Aan het einde van de ochtend heeft de gehele groep trainers een training genoten, waarin de basics van survival, alsmede een aantal didactische vaardigheden de revue zijn gepasseerd.

Omdat we trots zijn op de groep trainers die elke week weer tijd en energie investeert in de club en haar leden, hebben we besloten om met enige regelmaat dit soort ochtenden aan te bieden. Op deze manier houden we de huidige groep trainers gemotiveerd en enthousiast en zijn we onderweg naar een groeiende club met professionele trainers en enthousiaste leden.

Pauwenburg 2021 Challenge

Sinds vorige week is de Pauwenburg 2021 Challenge in het leven geroepen. Na een rondje Hayo (alle netjes), rondje Siemen (alle stukken AH (= 60 meter) van de oude baan) hebben we nu het rondje van Marcel. Een complete ronde langs de buitenste ring van onze hindernisbaan zonder de grond te raken. Een mooie uitdaging die iedereen kan aangaan, waarbij het volbrengen het mooiste doel is! Schrijf je tijd op het overzicht, het is toegestaan om meerdere keren te proberen voor een scherp PR. Op het einde van het seizoen zullen we in diverse categorieën de winnaar bekend maken. Wij zijn benieuwd naar de inzet van iedereen bij deze challenge!!

Meivakantie

In de meivakantie (1 t/m 16 mei 2021) zijn er geen trainingen voor de Mini’s en recreatieve jeugdleden. De reguliere trainingen gaan vanaf maandag 17 mei weer van start.